Hoe kom je tot een nieuw kleding ontwerp en tot een nieuw logo?
Allereerst het logo. Het huidige logo is wat verouderd, het mag wat frisser, moderner en misschien wat sneller. Je gaat wat op internet struinen naar afbeeldingen van 2 wielrenners. Je vindt voldoende, maar je wilt toch ook niet een heel ander logo maken. Dus terug naar het oude logo en met de hand wat schetsen gemaakt om het wat ronder en sneller te krijgen. Een concept met de computer uitgewerkt, en dan een beetje spelen met de contouren, rondingen, een beetje trekken en duwen aan de lijnen. Uiteindelijk waren er een stuk of 8 logo’s nodig om tot de uiteindelijke keuze te komen. Hieronder de ontwikkeling van het nieuwe logo in hoofdlijnen.
Dan op naar het nieuwe ontwerp van onze outfit. Hoe ga je te werk? Weer internet afstruinen wat er mogelijk is met de kleuren blauw en geel. Er was genoeg, uiteindelijk was het shirt van profwielerploeg Alpecin (van Mathieu van der Poel) de uitgangssituatie. Een mooi kleuren verloop vanuit de broek overgaand in het shirt. Het eerste idee was dan ook om vanuit een zwarte broek, zwart van onderuit het shirt en dit te laten overlopen in het Klepper blauw, en dan de accenten in het Klepper geel. Mogelijk een patroon opnemen in het shirt. En de vraag of we ook iets zouden kunnen met de skyline van Dongen.
Na het eerste contact was er gelijk al een verandering in de uitgangssituatie. De zwarte broek werd vervangen door een donkerblauwe versie. Het shirt kreeg geen overlopende kleur, maar de kleuren werden gescheiden door de skyline van Dongen. Daarna alle alle sponsoren toevoegen, komen de logo’s over op het shirt, wat is de juiste kleurstelling? Zo links en rechts moet er toch een logo wat worden aangepast, en uiteindelijk na tien ontwerpen kwamen we tot de versie welke gepresenteerd werd tijdens de afsluiting van het wegseizoen. Momenteel wordt de proefafdruk gemaakt, en gaan we kijken of het ontwerp in werkelijkheid ook zo mooi is. Ook hieronder een aantal stappen die we hebben gemaakt om tot het definitieve ontwerp te komen.